Svaret er JA!
Impact ble etablert i 1997 og vi har gjennom årenes gang vært gjennom flere kriser. Blant annet finanskrisen skapte mye uro og gjorde at vi måtte tenkte nytt og annerledes. For å unngå smittespredning og dermed bidra til at denne Corona epidemien går over, holder vi hjemmekontor. Men kan vi rekruttere uten å treffe kunden og kandidatene? Svaret er JA! Vi har digitalisert hele prosessen som gjør at vi kan gjennomføre hele prosessen på en grundig og profesjonell måte slik at vi kan finne din neste kollega. Så når denne krisen er over har du sikret deg en av de dyktigste kandidatene på markedet.

Kort fortalt består prosessen av kundemøte med oppdragsgiver digitalt, avtaleinngåelse, mediaplan som omfatter Finn.no annonse, annonse på vår hjemmeside og på alle våre digitale flater. Deretter Searcher vi og headhunter de dyktigste kandidatene i markedet som vi kontakter på telefon/mail. Vi gjennomgår alle søknadene i vår GDPR sikrede kandidatbase og utfører personlighets og ferdighetstester av aktuelle kandidater. Vi gjennomfører deretter digitale intervjuer med kandidatene før vi sjekker deres referanser via X-ref systemet. Når kandidatene er utvalgt kan vi igjen ha en digital samtale med oppdragsgiver før oppdragsgiver og kandidaten møtes i for eksempel Microsoft Teams/skype osv. Avtaleinngåelse og videreoppfølging skjer også digitalt og dermed er hele prosessen gjennomført i tråd med våre høye standarder og krav.
Du kan lese mer Impact her. Vi hjelper deg med rekruttering, karriererådgivning og outplacement.
Skrevet av Anette Ramsrud, Service og markedskoordinator i Impact AS.